Obchodné podmienky
Všeobecné ustanovenie
Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.melicos.sk (ďalej len ako „internetový obchod“), ktorého prevádzkovateľom je: Melicos s.r.o. . Nie sme platcami DPH.
Prevádzka výrobne: Vajanského 71, Modra 900 01 Slovensko
Telefónne číslo: 0910 415 605
Výrobná prevádzka: schválená REGIONÁLNYM ÚRADOM VEREJNÉHO ZDRAVOTNÍCTVA Bratislava hlavné mesto č. rozhodnutia: HV/16074/2021. Sídlo úradu: Ružinovská 8, 820 09 Bratislava 29, P.O.BOX 26.
2.1. Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzavretá momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky e-mailom/telefonicky zo strany predávajúceho). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
2.2 Vystavenie tovaru na stránkach internetového obchodu nie je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy. Automatické potvrdenie o prijatí objednávky kupujúceho, automatizovane zasielané bezprostredne po prijatí objednávky systémom internetového obchodu, nie je záväzným potvrdením objednávky pro účely uzavretia kúpnej zmluvy.
2.3. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
2.4. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzatvorením kúpnej zmluvy. Informácia o skladovej dostupnosti tovaru na stránkach internetového obchodu je iba orientačná a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť. V prípade, že dôjde k situácii, keď nebude možnosť tovar z akéhokoľvek dôvodu dodať, bude predávajúci bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe, pričom ho informuje o možnej dobe dodania tovaru alebo možnosti dodania alternatívneho tovaru, a ak s touto dobou alebo alternatívnym tovarom kupujúci nesúhlasí, predávajúci zruší objednávku. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto suma prevedená späť na jeho účet. V dôsledku tohto postupu nedôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
2.5. Do prijatia záväzného potvrdení objednávky (uzavretia kúpnej zmluvy) je kupujúci oprávnený objednávku zrušiť bez akýchkoľvek dôsledkov a súvisiacich povinností. Od uzavretej kúpnej zmluvy je kupujúci oprávnený odstúpiť v zmysle čl. „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“ nižšie, no ak odošle odstúpenie až po odoslaní zásielky s tovarom predávajúcim na jeho adresu podľa objednávky, je povinný predávajúcemu nahradiť náklady na zrušenie expedície a prípadné spätné odoslanie tovaru.
2.6. Objednávky prijímame aj počas víkendov a sviatkov. Expedícia týchto objednávok bude realizovaná počas nasledujúcich pracovných dní.
3.1.3. v závislosti od dostupnosti objednaného tovaru u dodávateľa.
3.2. V prípade, že objednaný tovar je na stránkach internetového obchodu uvedený ako „skladom“ a Predávajúci ho už skladom nemá, upovedomí v zmysle ods. 2.4. čo najskôr kupujúceho a dohodne sa s ním na ďalšom postupe, ktorými môže byť storno objednávky, výmena tovaru za iný alebo potvrdenie objednávky s dlhšou dobou dodania.
3.3.1. Zásielkovňa alebo kuriér - k cene tovaru je účtovaný poplatok, ktorý je vypočítaný a viditeľný pre kupujúceho pred záväzným potvrdením objednávky v košíku.
4.1. Koncová cena vždy zahŕňa cenu tovaru a cenu prepravy, ak sa aplikuje. Cenu je možné v plnej výške uhradiť vopred bankovým prevodom na číslo účtu predávajúceho alebo pri dodaní tovaru prepravnej spoločnosti.
4.2. Kupujúci je povinný uhradiť cenu tovaru pri platbe vopred do 7 kalendárnych dní, inak bude objednávka zrušená.
4.3. Predávajúci nie je platcom DPH, ceny uvedené na internetovom obchode DPH nezahŕňajú.
4.4. Predajný doklad/faktúra o predaji tovaru je kupujúcemu odovzdaný pri prevzatí tovaru alebo zaslaný vopred elektronickou poštou.
4.5. Kupujúci nesie vlastné náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, najmä náklady na internetové pripojenie a zariadenia.
4.6. Platba cez online platobnú bránu – kupujúci zaplatí za tovar ihneď po potvrdení objednávky prostredníctvom platobnej brány GoPay. Tovar je odoslaný po potvrdení platby zo strany platobnej brány, t.j. GoPay.
5.1. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim sa nezhoduje s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadaviek kupujúceho, buď výmenou veci, alebo jej opravou. Pokiaľ nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil.
5.2. Pri predaji tovaru kupujúcim predávajúci zodpovedá za to, že tovar má požadovanú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Musí byť bez chýb a musí zodpovedať všeobecne platným normám. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar pri prevzatí a za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí v záručnej dobe.
Ak kupujúci objaví na zakúpenom tovare v priebehu záručnej doby vadu, ktorá nebola spôsobená jeho nevhodným používaním, má právo na reklamáciu tovaru. Vada môže byť reklamovaná počas záručnej doby tovaru bez zbytočného odkladu po jej zistení. Kupujúci môže oznámiť oprávnenú reklamáciu na e-mailovú adresu predávajúceho bacigalova@melicos.sk a následne zaslať alebo doručiť reklamovaný tovar, v prípade možnosti v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, s popisom vady a kópiou predajného dokladu na vyššie uvedenú adresu predávajúceho. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie a odošle na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú kupujúci v rámci reklamácie uviedol alebo z ktorej reklamáciu odoslal.
5.3. Reklamácia vrátane vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak. Pri nedodržaní lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
5.4. V prípade že je predmetom reklamácie odstrániteľná vada, má kupujúci právo na odstránenie vady alebo na výmenu tovaru za tovar bez vád. V prípade vady neodstrániteľnej má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy. V prípade, že je vada neodstrániteľná, ale nebráni riadnemu užívaniu tovaru, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
5.5. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu nákladov spojených s reklamáciou. V prípade neoprávnenej reklamácie je predávajúci povinný vydať písomné odôvodnenie tohto zamietnutia a zároveň kupujúci nemá nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane.
5.6. Reklamáciu uplatnenú počas prvých 12 mesiacov od dodania tovaru je predávajúci oprávnený zamietnuť len na základe odborného posúdenia, spracovaného v písomnej podobe znalcom, akreditovanou alebo notifikovanou osobou alebo osobou, ktorá je výrobcom oprávnená k vykonávaniu záručných oprav, ktoré musí byť kupujúcemu poskytnuté najneskôr do 14 dní od vybavenia reklamácie. Výdaje na spracovanie posúdenia nesie výhradne predávajúci.
5.7. Záručná doba je vždy uvedená na jeho obale.
6.1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie môže kupujúci zaslať predávajúcemu e-mailom na adresu bacigalova@melicos.sk, poštovou zásielkou doručenou na adresu predávajúceho uvedenú vyššie alebo telefonicky na telefónny kontakt uvedený vyššie, pričom môže využiť formulár pre odstúpenie od zmluvy dostupný na stránkach internetového obchodu. Lehota pre odstúpenie je zachovaná v prípade, že odstúpenie bolo predávajúcemu preukázateľne odoslané v posledný deň lehoty. Kupujúci môže (v súlade s čl. 2.5.) odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
6.2. Účinným odstúpením sa kúpna zmluva ruší od počiatku a strany kúpnej zmluvy si vrátiť všetky plnenia poskytnuté v súvislosti s kúpnou zmluvou. Ak bol spoločne s kúpnou zmluvou kupujúcemu poskytnutý aj darček, ruší sa odstúpením aj darovacia zmluva o poskytnutí darčeku.
6.3. V dôsledku účinného odstúpenia je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu tovar v pôvodnom a nepoškodenom stave (to sa nevzťahuje na obal tovaru), inak zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než je nutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru (v rozsahy vyskúšania tovaru, ktoré by bolo možné v kamennom obchode). Tovar je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu na adresu prevádzky uvedenú vyššie, najneskôr do 14 dní od odstúpenia. Kupujúci nesie náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Spoločne s tovarom je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu aj poskytnutý darček.
6.4. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu uhradenú cenu tovaru (vrátane ceny najlacnejšieho spôsobu dopravy, ktorý predávajúci v čase uzavretia kúpnej zmluvy ponúkal) najneskôr do 14 dní od odstúpenia, nie však skôr, ako mu je doručený vrátený tovar. V prípade, že bola kúpna cena uhradená platobnou kartou, vráti predávajúci kúpnu cenu späť na platobnú kartu. V ostatných prípadoch vráti kúpnu cenu spôsobom, ktorý kupujúci zvolí v rámci odstúpenia.
6.5. Odstúpiť nie je možné od kúpnej zmluvy v prípadoch, stanovených § 7 ods. 6 zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, najmä od zmluvy o predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napríklad výrobky, ktoré pri vyskúšaní prichádzajú do styku s pokožkou).
7.1. Kontrolu nad činnosťou predávajúceho v rámci prevádzky internetového obchodu vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).
7.2. Spory medzi kupujúcim – spotrebiteľom, a predávajúcim vyplývajúce z kúpnej zmluvy je možné riešiť pred Slovenskou obchodnou inšpekciou (SOI) prostredníctvom on-line prostriedkov pre riešenie spotrebiteľských sporov dostupných na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi. Kupujúci môže využiť aj Európsku platformu na riešenie sporov online, dostupnú pod https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
7.3. Využitie mimosúdneho riešenia sporov je pre kupujúceho dobrovoľné a bezplatné.
7.4. Tieto Podmienky platia pre konkrétne kúpne zmluvy, v znení uvedenom na stránke v deň odoslania objednávky kupujúcim.
7.5. Predávajúci si vyhradzuje právo Podmienky zmeniť. Objednávky odoslané pred okamihom účinnosti zmeneného znenia Podmienok nie sú zmenou dotknuté.
7.6. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.5.2022 .